Erasmus+ Job Shadowing – INTERVET WB 4-8.04.2022. Dordrecht, Nizozemska

U okviru projekta INTERVET Western Balkans Erasmus+ programa, nastavnica turističke grupe predmeta Jelena Vlahović, je odabrana da bude jedna od troje predstavnika iz Crne Gore, tokom projektne aktivnosti Job Shadowing, koja se odvijala od 4-8.04.2022.g. Domaćin aktivnosti je bio Da Vinci College iz Dordrecht-a, Nizozemska. Partner u projektu iz Crne Gore je Privredna komora Crne Gore , a projekat je podržan od strane Ministarstvo prosvjete, nauke, kulture i sporta i inostranih partnera Uniser i Da Vinci College. U projektu učestvuju sedam država Evropske unije i šest država Zapadnog Balkana. Crnogorski tim nastavnika su predstavljali i koleginica Milica Šćepanović Živković, SSS „Sergije Stanić“, Podgorica i kolega Mehdija Adrović, JU Srednja stručna škola Berane.

fb2

Cilj projektne aktivnosti, Job Shadowing, je primjena primjera dobre prakse Da Vinci College–a u okviru stručnog obrazovanja u naš obrazovni sistem. Nastavnica Vlahović je imala priliku da učestvuje u realizaciji časova praktične nastave hotelijerstva u školi, marketinga i preduzetništva. Prema riječima nastavnice Vlahović, materijalni uslovi rada u školi su prilagođeni savremenom obrazovanju, koje podstiče kreativnost, motivaciju, inovativnost i isticanje važnosti stalnog ulaganja u obrazovanje, kako kod učenika, tako i kod nastavnika. Odnos prema nastavi je ozbiljan, predan zadatku i dobrobiti učenika. Individualnost učenika je veoma važna, a zbog drugačijih uslova organizacije nastave, u odnosu na našu državu, moguće je da se nastavnici više posvete talentovanim i vrijednim učenicima. Nastavnici su od strane škole i same države motivisani, putem materijalnih i nematerijalnih podsticaja(mjesečna zarada, stalno ulaganje u opremljenost učionica i kabineta od strane države, Erasmus+, seminari, inostrane stručne razmjene, stručne posjete, stručna obuka kod poslodavca, projekti, transparentno isticanje rada nastavnog osoblja, pojedinačno i timski, i slično) da napreduju, usavršavaju se, doprinose napredovanju škole, države i obrazovnog sistema Nizozemske.

jel 1

Da Vinci College je reprezentativni primjer među 62 regionalna stručna školska centra (ROC) u Nizozemskoj, koji na edukativni, praktični, rentabilni i efikasan način povezuje teoriju i praksu u jednu cjelinu.  Naime, u sklopu školskog kompleksa se nalazi i „Fabrika znanja“, gdje učenici određenih obrazovnih profila usvajaju teorijska i praktična znanja, kako od strane nastavnika, tako i direktno od eminentnih fabrika iz oblasti nautike, IT, automobilizma, građevine, itd. Na ovaj način su učenici i direktni sudionici tehničko-tehnoloških inovacija, ili kroz testiranje prototipa ili kroz konkretnu izgradnju prototipa“- prenosi koleginica Vlahović.

fb3

„Osim susreta sa nastavnicima, učenicima i direktorima sektora u školi, imali smo priliku i da posjetimo neke socijalne partnere škole, upoznamo se s uslovima rada i sprovođenja praktične nastave van škole, kao i da se upoznamo sa strategijama razvoja stručnog obrazovanja, kroz predavanje predstavnika SBB ( Vocational Education, Training and the Labour Market - Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven).

Mobilnost učenika i nastavnike srednjih stručnih škola kroz program Erasmus+ je odlična i konkretna mogućnost da se na jednom mjestu susretnu i integrišu stručna znanja, vještine, kompetencije, te da se stvore konkurentniji i transparentniji uslovi unaprijeđenja srednjoškolskog stručnog obrazovnog sistema Crne Gore, ali i našeg tržišta rada.

Copyright © 2021 Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola. All Rights Reserved 

Design by Aleksandar Vukazić