Izrada obrazovnih programa u skladu sa potrebama tržišta rada

Povodom završetka IPA projekta “Izrada obrazovnih programa u skladu sa potrebama tržišta rada”, koji finanasira Evropska Unija, a implementira konzorcijum koji čine dvije kompanije: Particip i Inbas, 07. avgusta 2021. godine, u prostorijama Centra za stručno obrazovanje,  predstavljeni su rezultati projektnih aktivnosti.

 iv

Kao predstavnik nastavnika, ispred Centra za stručno obrazovanje, Ivana Perović, nastavnica u JU Srednjoj ekonomsko-ugostiteljskoj školi iz Bara istakla je sledeće:

“Kao nastavnik stručnih modula, uključena sam u proces izrade i implementacije modualarizovanih obrazovnih programa od samog početka. S obzirom da realizujem module iz oblasti ekonomije, kao i da je Ekonomski tehničar jedan od prvih obrazovnih programa urađenih po novoj metodologiji, mogu da napravim razliku u odnosu na programe koji su ranije bili u sistemu. U novim programima imamo ishode učenja koji olakšavaju rad i nama i učenicima s obzirom da su jasni, mjerljivi, definišu ono što učenik treda da zna, razumije i šta je sposoban da uradi na kraju procesa učenja. Učenike ocjenjujemo upravo prema ishodima učenja što njima daje mogućnost da budu kontinuirano praćeni i postupno provjeravani, kao i da dobiju povratnu informaciju o tome šta su tačno postigli i za šta su osposobljeni. Planiranje obrazovno vaspitnog rada je drugačije. Radimo timski zajedničke planove koje usklađujemo između sebe, kao i sa drugim školama uz podršku Centra za stručno brazovanje. Kao koordinatori za praćenje implementacije modularizovanih obrazovnih programa, prošli smo obuke i zamišljeno je da mi budemo spona između škola i Centra za stručno obrazovanje. Da bi modularizovana nastava imala smisla, potrebna je dobra opremljenost škola, feksibilnost u organizaciji nastave i rasporedu časova, još više obuka nastavnika, ali prije svega, želja da idemo naprijed i da unaprijedimo kvalitet stručnog obrazovanja. U okviru projekta, prisustvovala sam većini obuka koje su organizovane. Ciljevi tih obuka koje su se odnosile na implementaciju obrazovnih programa bili su da nastavnici mogu primijeniti najbolju praksu prikupljenu aktivnim metodama obuke i kolegijalnom supervizijom, da mogu primijeniti sopstveni kontinuirani profesionalni razvoj (KPR) i ocjenjivanje nastavnika od strane učenika”.

Copyright © 2021 Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola. All Rights Reserved 

Design by Aleksandar Vukazić